Deník uprchlíka

14. července 2015 v 11:54 | surpan |  Téma týdne na blog.cz
Konečně jsem nasedl na loď a nyní mě čeká neskutečně dlouhá cesta za lepším životem. Je mi jasné, že plavba bude dlážděna problémy a nemusí to vyjít. Ale tady již žít nemohu. Bojím se, nic mě tady v Eritreji nedrží. Ženu mi zabili, protože byla křesťanka, mou dceru odvlekli neznámo kam před několika lety. Nikdy jsem ji už nenašel, nedostal jsem žádnou zprávu.


Celý článek k přečtení na novém místě: Deník uprchlíka
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | Web | 14. července 2015 v 12:15 | Reagovat

Hezký článek. Mám stejný názor. Nemůžeme sem pustit všechny, ale ti, co utíkají ze strachu, by tu měli najít bezpečí.

2 surpan surpan | E-mail | Web | 14. července 2015 v 12:21 | Reagovat

[1]: Jenže jak rozeznat ty, kteří prchají ze strachu, od těch co jdou za prací a nebo možná u škdit?

3 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | Web | 14. července 2015 v 12:24 | Reagovat

[2]: A v tom je právě ten problém...

4 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. července 2015 v 12:40 | Reagovat

Měl bych připomínku k tomu tučně vytištěnému textu, kde stojí, že dojde k lavině. K té lavině nedojde. Ta lavina už tady je. Ta lavina už se valí plnou silou. Tisíce lodí každodenně brázdí Středozemní moře a chrlí desetitisíce migrantů do Evropy.
Jinak souhlasím s tím, že migranty by Evropa prostě přijímat neměla a rozhodně ne ekonomické migranty. A řešit to jako Austrálie. Austrálie se totiž s přílivem především ekonomických migrantů potýká již řadu let. Tak prostě zřídila uprchlické tábory mimo pevninské území Austrálie na ostrovech, na Papui-Nové Guinei a na pobřeží Indonésie, odkud připlouvá nejvíce migrantů.
Hrozí ti ve tvé zemi genocida, je ohrožen tvůj život? Ok, zajistíme ti bezpečí v uprchlických táborech, ale Australanem se nestaneš. A světe div se, od té doby počet migrantů do Austrálie výrazně poklesl.

5 surpan surpan | E-mail | Web | 14. července 2015 v 12:49 | Reagovat

[4]: Mají to zajímavě vyřešené, bezpečí pro všechny.
Lavina spíš čeká u hranic s EU. Jestli se sem dostanou, je konec kulturní Evropě. Jsou jich miliony prý. To nikdo nemůže utáhnout.

6 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 14. července 2015 v 12:53 | Reagovat

[2]: možná bych jim dala tak dvou, tří měsíční lhůtu, nebo častější návštěvy sociálek... ale taky i podmínky, aby si zvykli na naši kulturu, respektovali ji a zařadili se do společnosti.

[4]: to je taky dobré řešení... ovšem kde udělat Guiniu v Evropě?

7 surpan surpan | E-mail | Web | 14. července 2015 v 12:56 | Reagovat

[6]: Třeba Šluknovský výběžek :-D

8 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. července 2015 v 13:17 | Reagovat

[6]: Ale oni se nechtějí zařadit do naší společnosti, ani nechtějí naši kulturu. Jejich náboženství jim dokonce naši kulturu zakazuje. Oni chtějí jen naše sociální výhody.
Co se týče těch uprchlických táborů, tak se nabízí jednoduché řešení. Naprostá většina migrantů připlouvá z Libye. Tak vybudovat uprchlické tábory na pobřeží Libye. Nebo kdekoliv v neobydlených oblastech severní Afriky. Samozřejmě se souhlasem dotyčné země. Australská vláda taky nejdříve musela požádat indonézskou vládu. A ta na to s ochotou kývla, než aby se jí v zemi hromadili neorganizovaní migranti.

9 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. července 2015 v 13:19 | Reagovat

[7]: Chudáci Śluknováci. Ti už takhle mají dost problémů s Hnědočechy.;-) :-D

10 norwi norwi | E-mail | 14. července 2015 v 14:11 | Reagovat

jeden clovek mel velmi dobry nazor s kterym souhlasim, Vetsina jsou dobrodruzy kteri doufaji v zlate prasatko na konci sve cesty. Nemyslim ze se to vsem podari. Spis jen jedne desetine

11 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 14. července 2015 v 15:07 | Reagovat

Pěkně napsáno...
Ať už pravda, či ne, něco na tom bude...
Až je to o strach.

12 Blanka Blanka | Web | 14. července 2015 v 17:23 | Reagovat

No jo,ale co tu s nimi?Kde budou pracovat?Práci kolikrát nemají "naši" lidé(ačkoli zastávám názor,že kdo chce pracovat,tak si práci najde),tak co tu budou dělat,jak se domluví?....Mnoho otazníků.Nehledě na to,že nevěřím tomu,že všichni utíkají pro to,aby pracovali :-/

13 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. července 2015 v 22:31 | Reagovat

[8]: Malkieli, já si tě opravdu vážím a za normálních situací se s nimi i stotožňuji, proto se prosím nediv, ale:
co to, sakra a to si sebral jako kde?

[6]: Ta lhůta tady je je nejdelší v celé Evropě a je to 9 měsíců, kdy NESMÍ pracovat a musí se pro získání trvalého pobytu naučit česky.

14 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. července 2015 v 22:36 | Reagovat

[13]: s nimi = s tvými názory, absolutně netuším kam se mi ta dvě slova ztratily....

15 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. července 2015 v 22:45 | Reagovat

[13]: A co jako konkrétně jsem měl kde sebrat? Když chceš dostat konkrétní odpověď, tak musíš položit konkrétní otázku? ;-)

16 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. července 2015 v 22:53 | Reagovat

[15]: "Ale oni se nechtějí zařadit do naší společnosti, ani nechtějí naši kulturu. Jejich náboženství jim dokonce naši kulturu zakazuje. Oni chtějí jen naše sociální výhody."
Domněnky? Přiznání? Nebo snad z motivačních obrázků ala Okamura, či strážci koruny, DSSS? (a že jich po netu koluje).
Jak víš, že tohle prohlášení je pravda?

17 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. července 2015 v 23:18 | Reagovat

Jinak Surpane, líbí se mi že ten příběh je psán z pohledu víc stran. Není to jen o tom vykořisťování, není to jen o škození, ale o tom, že mezi těmi, co jdou opravdu za životem a za bezpečím mohou být ti nebezpeční. Mohou, to nikdo vyloučit nemůže.

18 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 14. července 2015 v 23:23 | Reagovat

[16]: To mi vysvětli, proč jsi najednou tak útočná a podsouváš mi Okamuru, DSSS či co dalšího?
Já při své profesi bych mohl být těžko obviňován z nedostatku sociálního cítění či empatií.
Leč o tom, jak dopadá "zařazování" migrantů do evropské společnosti, jednoznačně vypovídají zkušenosti z posledních desítek let v západní Evropě. Po celé západní Evropě vznikly lokality a čtvrti obývané výhradně migranty, do kterých už si dnes nedovolí vstoupit prakticky ani policie. V mnoha těchto lokalitách fungují tzv.šaría-hlídky, které brání ve volnému pohybu nemuslimských obyvatel v těchto lokalitách.
Již i mnozí vrcholní evropští politici sami poněkud neradi přiznali, že multikulturalismus selhal. To není žádný multikulturalismus, ale faktická segmentace společnosti na různě promíšené, ale separované národnostní a kulturně-sociální skupiny. Všichni už vědí, že se sem migranti nejdou zařadit, ale že jdou především za štědrým evropským sociálním systémem. Podobně jako to dělali naši Romové v nedávných letech.
Ještě potřebuješ nějaké argumenty?
A jestli píšeš, že si mě vážíš, tak prosím se mnou příště nejednej tímto demagogickým a urážlivým způsobem. Podsouvání názorů Okamury či DSSS do mých úst rozhodně nejsou korektní argumety do kultivované diskuze.;-)

19 agrrrefrit agrrrefrit | Web | 14. července 2015 v 23:54 | Reagovat

[18]: Malkieli, jde mi o to, že veškeré informace, které mi ty předkládáš, jsou pro mně neověřitelné. Ať hledám, jak hledám, takové lokality nenacházím, (kromě nadpisu článku u docetna Eichlera, ale v článku už k tématice ani ťuk). To, že multikulturalismus v této podobě selhal, to ti nevyvracím, toho jsem si naprosto vědoma.
Prostě by mě zajímalo, kde lidé berou tu jistotu, že imigranti sem jedou akorát vycucávat sociální systém. Také mi vadí fakt imigrant = muslim. No to opravdu neplatí. Proč teda prchají ze států jako je Kongo, kde je rozložení: římští katolíci50%, protestanti20%, kimbangisté10%, muslimové10%, jiní křesťané a domorodá náboženství 10%?  (ne ve všech afrických státech není křesťanství dominantní toho jsem si vědoma).

Na mě prostě tohle působí, jako cílená nenávist a šíření poplašných zpráv. "Bojte se, sice prchají před válkami, ale jdou nás sem jen znásilňovat, podrobovat a vycucávat"

Taky neříkám bezmyšlenkovitě otevřít náruč a vzít sem celou Afriku. Ale je tu problém, který je třeba řešit. A který se snaží být řešen. Lidi by se v prvním případě měli ptát, ne "proč si to tam nevyřídí sami", ale "jaké budou další kroky, aby se zamezilo nezvladatelnému přílivu? Jaká bude mezinárodní reakce na ony africké státy ze kterých se prchá? sankce, reakce? Mírové sbory? Ekonomická či humanitární pomoc? Jak bude zajištěno dodržování lidských práv v těchto oblastech?"

A s Okamourou jsem tě spojila (omlouvám se tedy pokud je to skutečně neprávem),a se strážci koruny, právě pro tu rétoriku. Pro šíření oněch faktů, která jsou mi v jeho podání prezentována "jdou vycucávat dávky" "budou znásilňovat naše ženy".

20 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. července 2015 v 0:54 | Reagovat

[19]: Já ti těžko mohu dát na ty své informace papír s razítkem. Pokud však má někdo zájem o tyto informace, může si je snadno vyhledat.
A nyní několik faktů:
V místech, kde v západní Evropě vyrostly migrantské čtvrti, se během pouhých pár let několikanásobně zvýšila kriminalita. Tolik hovoří policejní statistiky.
Podle údajů Světové banky žije tři a půl miliardy lidí na světě pod hranicí chudoby. A Evropa prostě nemůže všechny tyto lidi absorbovat. A pokud příval migrantů nezastaví, tak oni sem z velké části jednou přijdou. Už to prakticky začalo.
Podstatná část současných migrantů do Evropy je muslimského vyznání. Tebou jmenované Kongo rozhodně není hlavním zdrojem migrantů do Evropy. Proto se mluví převážně o muslimské invazi. Pokud by sem přicházeli z převážné části třeba budhisti, tak by se mluvilo o budhistické invazi. Což ovšem nehrozí, protože budhisti se vrámci svého učení vždy snaží o zlepšení života ve své domovině. Tudíž nikam nemigrují. Podstatou budhismu je totiž pokora, která v některých náboženstvích naopak chybí.
Jinak tam kladeš samé otázky, ale odpovědi nedáváš. Jen se dožaduješ řešení. Z jakého titulu se dožaduješ řešení? Já bych byl taky rád, kdyby se lidé ve světě měli lépe. Ale z mnoha příčin, z nichž za některé si mohou i sami ti lidé, to prostě není možné.
Nutí snad Evropa obyvatele mnoha afrických zemí, aby mezi sebou vedli neustálé války, které nakonec vyúsťují v humanitární katastrofy.
Ne, Evropané nejsou univerzálními viníky za všechno, co se komu kde ve třetím světě stane špatného. Tudíž ani nemohou nést automaticky ekonomickou odpovědnost za životní úroveň obyvatel těchto zemí jen proto, že Evropani jsou bohatší.
Zde je též nutno poznamenat, že průměrný obyvatel Evropy to tzv. bohatsví rozhodně nemá zadarmo.
Proč by se tedy měl o něj dělit s nějakým Afričanem, který třeba většinu dne proleží ve stínu, místo aby vzal motyku, okopal pole ležící ladem a něco si vypěstoval.
A ještě závěrečnou otázku. Je pro multikulturalisty a zastánce migrace opravdu tak nepochopitelné, že se evropské obyvatelstvo bojí cizího živlu, že se bojí rozvratu navyklých pořádků, že se bojí rozvratu společnosti, že se bojí o budoucnost svých potomků? Je to přece přirozeným pudem všech rodičů, zabezpečit budoucnost svých potomků. A rodič, který tento pud nemá, je špatným rodičem. Z biologického hlediska jsou rodiče nastaveni především na ochranu svých vlastních potomků. A pokud se jedná o tlupového tvora, kterým je třeba člověk, tak ještě o potomky své tlupy. To jsou přírodní zákony.;-) Žádná tlupa ovšem nemůže čítat sedm miliard jedinců, aby měl každý člen této tlupy za povinnost starat se o všechny potomky této ohromné hypotetické tlupy.
Jen by mne zajímalo, kolik z těch obhájců migrace má vůbec své vlastní děti. Podle mého názoru to budou naprosté zlomky, protože mnozí z těch zastánců migrace jsou vlastně ještě sami dětmi.

P.S Věř tomu, že již nepříliš vzdálená budoucnost v naprosto nahé a kruté realitě ukáže, jak to je doopravdy. Jenže potom už bude na všechno pozdě a mnohým zbydou jen oči pro pláč a skřípění zubů.;-) A sociální inženýři a experimetátoři si se svými dnešními studiemi bude moci akorát tak vytřít zadek.:-D
Mě už se to asi moc týkat nebude, ale vám mladým to opravdu vůbec nepřeju, co vás čeká.

21 surpan surpan | E-mail | Web | 15. července 2015 v 7:47 | Reagovat

[20]: Rozsáhlá, přesto mě blízká odpověď, která mi přijde mnohem reálnější, než že všechno dobře dopadne, protože to tak chceme a protože všichni na světě jsou ti hodní.
Nechápu trvzení podporovatelů uprchlíků, že přijmeme jen ty, co jsou tady. To nechápou, že když přijmeš jednu vlnu, spustí se lavina, která nás pohltí?

Moc jsi mě ale nepotěšil v závěru tvého monologu. Musí se zavčas něco udělat, abychom tu nakonec nebyli my ti, kdo bude utíkat pryč, protože budeme terorizováni těmi, které jsme v dobré víře přijímali.

22 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. července 2015 v 13:15 | Reagovat

[21]: Jo, v rámci "dobré víry" bylo na světě vždy spácháno spoustu zla.
Francouzští revolucionáři za Velké francouzské revoluce v rámci "dobré víry" spustili jeden z nejhrůznějších terorů v moderních dějinách lidstva.
Například západní spojenci v roce 1938 v rámci "dobré víry" povolili Hitlerovi schramstnout kus Československa.
V roce 1946 si lidé u nás v rámci dobré víry sami zvolili komunisty.
Sovětští bolševici se zase v rámci dobré víry rozhodli předělávat lidstvo na mnohem lepší, což stálo odhadem 80-100 milionů lidských životů.
Stovky takových příkladů "dobré víry" můžeme v lidské historii.
Jedno známé rčení nám mimo jiné říká, že: Cesta do pekel je lemována samými dobrými úmysly.
Jinak co se týká té budocnosti, tak bych ji také raději viděl růžověji. Mimo jiné i proto, že mám potomky a záleží mi na budoucnosti. Jenže realita je bohužel taková, že evropská, tzv. křesťanská civilizace zaniká, neboť se přestala rozmnožovat. V minulosti to potkalo prakticky všechny civilizace. Když nějaká civilizace dosáhne svého vývojového vrcholu, tak začne stagnovat, degenerovat, zanikne sjednocovací prvek, dochází k rozkladu morálky, z pohodlnosti se přestane rozmnožovat a též ztratí pud sebezáchovy. Neboť právě ztráta půdu sebezáchovy je jedním ze základních rysů degenerace.
A jako oslabená je potom ta civilizace následně napadena "necivilizovanými" kmeny, které dokončí její zánik.
Tento proces cyklicky probíhá po celou historii lidstva. Tentokrát to potkalo nás a my máme tu "čest", vidět to prakticky v přímém přenosu. Špatné, zkažené a shnilé prostě podle zákonů přírody musí jít pryč, aby mohlo být nahrazeno novým.
P.S. Jestli se teď na nás odněkud z nebe koukají například přímí účastníci zániku antické civilizace, tak se musejí úplně pochechtávat, jak se plácáme v tom, v čem se plácali oni zhruba před čtrnácti sty lety.;-)
Jo, a sorry, že jsme ti to tady s Agrrr trochu zaneřádili.

23 surpan surpan | E-mail | Web | 15. července 2015 v 13:30 | Reagovat

[22]: Vůbec bych to nenazval nepořádkem. především mi šlo o získání dalších názorů a informací a oba máte plno zajímavých postřehů. Rozhodně se nebojím říct, že jsem se i poučil.
Bohužel jsi až moc přesně popsal zánik civilizací, který se vlastně z minulosti několikrát opakoval, znovu a znovu a stejně jsme se jako lidstvo nepoučili. Jsme rád, že jsem narazil na odpůrce přijímání uprchlíků, který má věcné argumenty a nejen výkřiky do tmy, které jsou stejně nepodložené jako výkřiky naivních podporovatelů. Argumenty a důkazy jsou nyní to nejdůležitejší, co je třeba získávat. Bohužel na obou stranách jsou desítky zkreslených informací a videí, které se šíří světem.
Dobré úmysly nás jednou dostanou do pekel. Snad nebudeme hloupí.

24 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. července 2015 v 14:26 | Reagovat

Když on je ten zánik civilizací přirozeným procesem, který je řízen přírodními zákony. Zrození - vývoj - stagnace - zánik. Takže tam to není o nějakém poučení. Lidé tento proces prakticky mohou ovlivňovat pouze ve smyslu toho, jestli svým jednáním ten proces urychlí nebo zpomalí. Ale konec je vždycky stejný. Stejně jako život člověka nebo jakéhokoliv živého organizmu. Jakákoliv společnost, ať už lidská, živočišná či rostlinná je totiž sama o sobě takovým živým organismem, neboť je sama složena z živých organismů.
Přičemž zde právě dochází ke střetu dvou názorových skupin. Optimisti a entuziasti, zcela opomínajíc působení výše zmiňovaných přírodních zákonů, žijou v představách, že všechno dobře dopadne. Že se prostě všechno samo vyřeší jen tím, že na sebe budeme všichni hodní. Což jak známo z dějin nefunguje. A tímto postojem prakticky celý ten proces zániku urychlují, protože tomu nechávají volný spád.
Zatímco realisti a pragmatici burcují na poplach a chtějí stavět bariéry přirozenému procesu, aby ten zánik trochu zpomalili a tím získali více času pro své potomky. Podobně jako se při povodních staví bariéry z pytlů s pískem, které sice povodeň nezastaví, ale aspoň ji zpomalí.;-)

25 userka userka | E-mail | Web | 15. července 2015 v 20:37 | Reagovat

Pěknej příběh, hezky jsi to rozepsal. Škoda jenom, že to nezůstalo u příběhu bez vyjádření názoru :) Mně by se to tak líbilo víc.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama