Historie Surpan blogu

3. dubna 2015 v 9:01 | surpan |  Optimalizace webů
Bylo záři 2013, kdy jsem vydal svůj první článek. Blog jsem založil asi proto, že to byla jedna z mála věcí, co jsem ještě nedělal. Kvůli změně designu jsem včera dával do pořádku staré články, kde se rozhodily fotky. Pár svých prvních článků jsem si přečetl a dělal jsem hromady začátečnických chyb.

První hlavní chybou je převažující kvantita na kvalitou. Mnohdy se o žádnou kvalitu ani nejednalo. Články byly strohé, krátké, bez fotografie (taková vlastní fotka u každého článku má svou váhu). Vydával jsem i několik článků denně a to zcela zbytečně. Nikdo je nečetl. Občas se něco povedlo, ale bylo jich jen málo.


Přemýšlel jsem o čem psát. Lákalo mě informovat lidi o důležitých informacích, zajímavostech a hlavně o mých koníčcích, protože tam bych mohl poskytnout celkem slušné informace těm, kteří začínají, například sladkovodní akvaristika. Chtělo to zajímavé články. Jenže to nepříchází jen tak. A už vůbec nelze počítat s tím, že kvalitní článek má autor hotov za 10 minut. Snížila se tedy četnost vydávání, začal jsem sledovat návštěvnost blogu a jaké články lidí chtějí.

Krom senzací, kdy zaujmete nadpisem nebo úvodní fotkou (takový článek zaujme jednou, Vy ale chcete pravidelné čtenáře, kteří rádi zase přijdou), lidi lákají informace na jednom místě. Článek rozumné délky s pár povedenými fotkami, kde se čtenář dozví vše, co potřebuje a nemusí hledat na mnoha místech. U některých článků jsem si zkoušel dané témata vyhledat přes google a seznam. Pokud jsem se nic kloudného nedověděl na první straně vyhledávačů, byl to pro mě impuls začít sbírat informace a pomalu si je sepisovat.


Shrnutí - jak nedělat blog

Senzační a provokující nadpisy a článek pak na houby je cestou do pekel. A takových článků se dají najít na blogu.cz denně desítky, kdy většinou nevybouřené mládí hledá pozornost okolí, ale nemá co nabídnout. Úvodní fotka je také důležitá (ale vlastní, ne ukradená), jen texty prostě oko nepřilákají. Rozhodně ani vulgarismy a útoky na různé skupiny lidí nejsou vhodné. Chce to být svůj a dát si s články tu práci. A mít vlastní názor a stát si za ním, ne jen měnit podle oponenta. Chce to kvalitu a čas, pak výsledek přijde sám.

Pokračování vývoje blogu

Trápení pokračovalo, články přibývaly každý den. Pak jsem 30.května byl přijat do autorského klubu. Měl jsem obrovskou radost, protože to je přibližně dvě stě vybraných blogů, které jsou pravděpodobně něčím vyjímečné, nebo prostě dobré. I přes pár nesouhlasných postojů byla většina blogerů přesvědčena kvalitou blogu (když to vemu zpětně, nejsem si jist, zdali to přijetí nebylo předčasné). Ale vyprovokovalo mě to k větší snaze, snažil jsem se vymyslet něco navíc, zapojil jsem do blogování kamaráda z Anglie a drahou polovičku (oba již delší dobu nepublikují - prý z nedostatku času - musím je tedy namotivovat). Počet článků se snížil, a klesal až do teď, kdy vydávám cca 3 až 4 články měsíčně. Přesto muselo dojít ke zlepšení (nehodlám posuzovat já, kvalitu blogu oceňují čtenáři komentáři, diskuzemi, sdílením), protože denní návštěvnost, když nepublikuji vůbec nic, je 60 až 80 lidí. Když něco nového vydám, tak 100 až 150 kousků. Což je nesmírně potěšující.

Přelom přišel právě díky drahé polovičce, která sepsala článek "Mamánci", který se jako náš první článek dostal na hlavní stranu blogu jako článek dne. Krom toho obletěl i sociální sítě a dostal se na hlavní stranu stránek televize Fanda.


Od tý doby, jako by se o nás vědělo a návštěvnost rostla. Byla ale pořád závislá na vydávání nových článků. V prosinci 2014 jsem napsal 7 článků, z nich 5 bylo zveřejněno jako článek dne na blog.cz a asi tři na Fandu. Od tý doby mám zase ale trochu útrum. Návštěvnost přesto leze sama nahoru.


Nyní došlo i k vylepšení designu pomocí šikovné grafičky Rainy. Doufám, že by to mohlo mít také alespoň minimální vliv na návštěvnost nebo udržitelnost čtenáře. Přesný vliv nového designu ale půjde těžko určit, neboť návštěvnost roste každým dnem.

A hlavně doufám, že se mi podaří neustále se zlepšovat, abych mohl přinášet lepší a lepší články, abych mohl poradit, abych dokázal rozesmát vtipným článkem a nebo abych mohl učit novým věcem ty, kteří o to stojí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Zita Zita | Web | 3. dubna 2015 v 11:59 | Reagovat

Já si vaše začátky pamatuju a už tehdy se mi váš blog líbil. Od té doby jsem svůj blog zrušila, založila další a zrušila, abych brzy zase založila další a teprve teď jsem pochopila, že tudy cesta nevede.

2 surpan surpan | E-mail | Web | 3. dubna 2015 v 12:30 | Reagovat

[1]: Děkuji, to potěší, že si to někdo i pamatuje. Občas se musím trochu přemáhat, abych nezůstal pozadu a něco aspoň občas vydal. Nápadů o čem psát mám plnej diář, ale času až tolik není.
Tak snad Vám vydrží psaní, prostě když nebude chuť psát, nepište, ale blog nerušte. I kvůli vyhledávačům seznam a google, protože starší blogy mají výhodu a pak i zvýšená návštěvnost může víc motivovat. Přeji pěkný den

3 Miloš Miloš | Web | 3. dubna 2015 v 18:02 | Reagovat

Vzpomínám si, jak jsi kdysi byl pyšný na to, že jsi dokázal napsat 300 článků za rok. Mně bylo jasné, že tudy cesta nevede.
To můžou dělat jen deníčkáři (co dělali ten den, co říkal ten nebo onen příbuzný apod), podle mě jsou tyto blogy tím nejnudnějším, co v blogovém světě existuje. Druhou možností je reagovat na všechno, co se píše v novinách, zmiňuje ve zpravodajství, prostě ke všemu přidávat svůj názor. Možná to někoho zajímá, ale je to také skoro o ničem, stačí se projet městskou hromadnou dopravou a aniž bychom o to nějak stáli, uslyšíme takových názorů plno, např.: "To je strašné, slyšela jste o tom šílenci v Uh. Brodu? To je proto, že zbraň může mít každý, měli by to zakázat!" A hned se nabízí článek, zda ztížit vydávání zbrojních průkazů, nebo ne. Ale jaká je přidaná hodnota takového článku? Nic, nula, je to jen inflační naskočení na bublinu, která za chvíli splaskne.

Systém 3-4 článků za měsíc je rozumný, návštěvnost není o nic menší než při každodenním publikování, protože čtenáři jsou zvědaví a ví, že ten článek nebude povrchní a může přinést něco zajímavého a takové články také mají víc přístupů z vyhledávačů než reportáže rodinných "událostí".

Designové záležitosti neumím hodnotit, ale myslím, že současná podoba je velkým krokem vpřed.
Jinak si myslím, že menu má příliš velký počet rubrik. Budiž, třeba to všechno chceš vypíchnout. Ale mohl bys alespoň změnit pořadí rubrik. Cestování, Anglie a Poznej město a místo by mohlo být vedle sebe (když ne pod jednou položkou menu). Proč nemáš skalničky a akvarijní rostliny vedle sebe? Stejně tak by vedle sebe mohla být Optimalizace webů a počítače. Není logické mít pořadí potkani, ... Richard ... akvária.  Richard patří do kultury, neměl by být mezi chovatelstvím a zahrádkařením (skalky, rostliny), technické věci - stavba domu, stavební stroje, modely patří k sobě, Richard by možná mohl být vedle videopříbéhů (film a vlastní videa), ...

4 surpan surpan | E-mail | Web | 3. dubna 2015 v 19:41 | Reagovat

[3]: Ahoj, díky za připomínky. Každý si asi projde tím svým vývojem :-).
Designu webů také moc bohužel nerozumím, i když jsem se snažil, bohužel navrhování webů mi nejde, což naštěstí Raina zvládla skvěle.
Co se týče rubrik, hodně jsem nad tím přemýšlel, časem jich pár asi přesunu nebo zruším. Systém seřazení je nyní podle rady někoho z AK, kdy jim přišlo nejlepší řazení dle abecedy, což je sice možnost, ale asi by to chtělo časem nějaké přesuny, pokud mi to moc nerozhodí odkazy, protože jak jsem si díky toplistu všiml, někteří chodí na blog pravidelně přes jejich oblíbený článek.

5 Miloš Miloš | Web | 3. dubna 2015 v 21:00 | Reagovat

[4]: Taky to u některých věrných vidím, je to asi tím, že při prvotním seznámení s blogem četli nějaký článek, který je zaujal, a pak si do oblíbených založili přímo stránku článku a ne tu domovskou. Předpokládám ale, že druhý klik je pak do seznamu Aktuální články na spodu stránky. Ten zase pro změnu máš velmi krátký - jen 2 poslední články. Co tak vidím, běžně si tam blogeři nastavují nejméně 5 odkazů a nejčastěji 10.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama