Vrácení zboží a peněz po nákupu v eshopu

29. ledna 2014 v 21:55 | surpan |  Jen se vykecám
V Česku kvůli stupidnímu zákonu se z eshopů stávají půjčovny zboží. Spotřebitel si v eshopu objedná zboží, které následně eshop odešle k zákazníkovi. Ten má 14 dní na to, aby odstoupil od smlouvy bez udání důvodů a poslat prodejci balíček zpět. Jesná se o 14ti denní lhůtu pouze v případě, že ji máte takto uvedenou v obchodních podmínkách webu. Jinak je tato lhůta určená zákonem na 3 měsíce!!!

V tomto případě musí prodejce poslat spotřebiteli zaplacenou částku za zboží zpět a to včetně poštovného, které zákazník zaplatil. Eshop už nehradí náklady spotřebitele na vrácení zboží, tedy poštovné od zákazníka k prodejci.

Z toho tedy plyne, že vychytralý zákazník si objedná zboží v eshopu, které po 14 dnech používání vrátí. V případě, že eshop nemá v obchodních podmínkách informaci o snížení ceny za opotřebení, musí eshop vrátit zákazníkovi celou částku, kterou přijal od zákazníka včetně ceny za poštovné. V případě, že není zboží opotřebováno či poškozeno, navrátit musí částku celou.

Eshop tedy musí vrátit peníze za poštovné, která již zaplatil za dopravu zboží. Také zboží, které je již rozbaleno a používáno nelze použít k prodeji jako nové, v případě takovéhoto prodeje se prodejce vystavuje možnosti sankcí. Tedy prodejce má zboží se sníženou hodnotou, musel z vlastní kapsy zaplatit poštovné. A tohle všechno umožňuje český zákon, udělat z prodejců půjčovny na dovolené apod.

Co k tomu dodat? Stát se snaží zlikvidovat i ty poslední, kteří jsou schopni ještě něco vůbec posílat do státní děravé kasy. Tomu se říká podpora podnikání.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama