Teleskopický manipulátor

12. ledna 2014 v 17:19 | surpan |  Stavební stroje - modely
Univerzální stroj, který ušetří peníze majitelům, kteří by běžně potřebovali více strojů. Využití najde jak v zemědělství, tak při stavbě a to jak při manipulaci s materiálem, tak lze vyměnit výložník za lopatu s drapákem, radlici nebo i pro plošinu. Vše lze díky teleskopickému rameni provédět ve velkých výškách.
Teleskopický manipulátor dosahuje rychlosti až 40 km/h, je tedy možné jej využít jako dopravní prostředek s vysokým výkonem, tedy i k zapřižení vlečky.
Teleskopické rameno lze také otáčet o 360°, má také pohon všech kol. Jedná se tedy o malý, ale všestranný stroj, který nalezne využití téměř v každém oboru, kde je potřeba manipulace s materiálem.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 nar.soc. nar.soc. | 7. dubna 2016 v 21:13 | Reagovat

Problémy tel. manipulátoru (TM) jsou nejméně tři.
1. Řídící náprava (y) musí být robustní, zejména když je vpředu, kde působí dynamika zvedaného a přepravovaného nákladu. Stane se, že skoro celá váha značně naloženého stroje se při bočním náklonu přenese na jedno řídící kolo.
2. I sebelépe zakotvené zvedací rameno není nikdy pevné, vykazuje pohyby dané tuhostí konstrukce, které působí obvykle rušivě a nebezpečně.
3. Dynamickému přetěžování nelze zbránit při pohybu naloženého stroje. Konstrukce zavěšení kol, ale i pohonů a brzd musí být mnohonásobně zesílená.
Výsledkem těchto slabin jsou únavové poruchy a menší spolehlivost starších strojů zejména v poměru k pozemní naváděcí obsluze. Mnohonásobně nosné pneumatiky jsou kategorickou nutností.

Ve firmě, kde jsem před důchodem pracoval konstruovali manipulátor o nosnosti 1tuny na vysunutém výložníku. Řízení bylo na každé kolo zvlášť s možností natočit kola na místní kruhový pohyb stroje. Hydropohon zvlášť na každé kolo prvně projevil své vady. S přetíženým kolem (pod nákladem se zabořilo ) hydromotor nehnul. Dynamickým přetěžováním se pokroutilo zakotvení předních řídících kol, až do havarijního stavu a od konstrukce svařence se odstoupilo. Tuhost mohla zajistit jen konstrukce z pevnostních odlitků ( tradici má Tatra ) z temperované ocelolitiny.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama